Logo
Loading...

Regulamin biletów

REGULAMIN SPRZEDAŻY BILETÓW ONLINE

Muzeum Karykatury im. Eryka Lipińskiego
ul. Kozia 11, 00-070 Warszawa

I. NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE
Bilety online na nasze Wydarzenia kupisz na www.bilety.muzeumkarykatury.pl.
Wystarczy, że:
1. wybierzesz interesujące Cię Wydarzenie i bilety,
2. zapoznasz się z i zaakceptujesz Regulamin (w tym zapoznasz się z informacją o braku prawa odstąpienia od zawartej na odległość umowy sprzedaży biletów (pkt X Regulaminu), założysz Konto (Rejestracja)/rozpoczniesz zakupy bez Rejestracji/zalogujesz się na swoje Konto,
3. zweryfikujesz szczegóły Zamówienia w podsumowaniu i w kolejnych krokach - opłacisz je.
Dostaniesz od nas maila z potwierdzeniem zarejestrowania Twojego Zamówienia, a po zaksięgowaniu wpłaty – bilety w osobnym mailu. Na wszelki wypadek – sprawdź skrzynkę SPAM.
Możesz dodatkowo zapisać się do naszego Newslettera.
Więcej informacji znajdziesz poniżej. Do zobaczenia!


II. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Sprzedaż biletów online prowadzona jest na www.bilety.muzeumkarykatury.pl przez Muzeum Karykatury im. Eryka Lipińskiego z siedzibą w Warszawie (00-070), ul. Kozia 11, wpisanym do Rejestru Instytucji Kultury prowadzonego przez Urząd Miasta Stołecznego Warszawy pod numerem RIK/7/2000, NIP 525 15 72 216, REGON 015760222 (dalej: Muzeum Karykatury).
2. Można skontaktować się z nami:
o pocztą tradycyjną na adres: Muzeum Karykatury im. Eryka Lipińskiego, ul. Kozia 11, 00-070 Warszawa, o telefonicznie: + 48 22 827 88 95,
o mailowo: info@muzeumkarykatury.pl
3. Sprzedaż biletów online jest prowadzona zgodnie z niniejszym Regulaminem.


III. DEFINICJE
Usługodawca/Sprzedawca/Muzeum Karykatury/My - Muzeum Karykatury im. Eryka Lipińskiego z siedzibą w Warszawie (00-070), ul. Kozia 11, wpisane do Rejestru Instytucji Kultury prowadzonego przez Urząd Miasta Stołecznego Warszawy pod numerem RIK/7/2000, NIP 525 15 72 216, REGON 015760222;
www.bilety.muzeumkarykatury.pl – podstrona www.muzeumkarykatury.pl umożliwiająca zakup biletów online, prowadzona przez Muzeum Karykatury;
Użytkownik/Ty – osoba odwiedzająca www.bilety.muzeumkarykatury.pl, zainteresowana s/korzystaniem lub korzystająca z usług oferowanych w jej ramach np. posiadająca Konto i korzystająca z niego po zalogowaniu -
Konsument, Przedsiębiorca albo Przedsiębiorca na prawach konsumenta; Konsument – pełnoletnia osoba fizyczna o pełnej zdolności do czynności prawnych, zamieszkała w Polsce, mogąca we własnym imieniu zaciągać zobowiązania, dokonująca z Muzeum Karykatury czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
Przedsiębiorca – podmiot gospodarczy/firma,
1) osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą zarejestrowaną w Polsce (nie będąca Przedsiębiorcą na prawach konsumenta),
2) osoba prawna albo
3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, lecz zdolna do skutecznego zaciągania zobowiązań, z siedzibą w Polsce; Przedsiębiorca na prawach konsumenta – podmiot gospodarczy/firma - osoba fizyczna prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą zarejestrowaną w Polsce, zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego m.in. z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG);
Kupujący – Użytkownik, który kupił bilet na www.bilety.muzeumkarykatury.pl. fKupującym w przypadku osób fizycznych mogą być jedynie osoby pełnoletnie o pełnej zdolności do czynności prawnych.
Regulamin – niniejszy Regulamin;
Zamówienie – oświadczenie woli Użytkownika (w tym Zamówienie bez Rejestracji) złożone po wypełnieniu formularza online na www.bilety.muzeumkarykatury.pl inicjującego proces zakupu biletu na Wydarzenie, po zweryfikowaniu Zamówienia (Koszyka) i kliknięciu „Kupuję i płacę” w Podsumowaniu Koszyka. Po kliknięciu przycisku „Kupuję i płacę” następuję przekierowanie do strony płatności. Zamówienie określa: dane zamawiającego, wybrane Wydarzenie, datę i godzinę, rodzaj i liczbę biletów itd.;
Wydarzenie – wystawy, wydarzenia edukacyjne itp., organizowane przez Muzeum Karykatury, do którego stosuje się m.in. Regulamin zwiedzania na www.muzeumkarykatury.pl w sekcji WIZYTA; Umowa – zawarta przez Użytkownika z Muzeum Karykatury umowa, w tym umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną,
Umowa sprzedaży; Umowa sprzedaży – bilet przesłany mailowo do Kupującego po zaksięgowaniu wpłaty przez Muzeum Karykatury, zgodnie z Regulaminem;
Cena – cena brutto biletu w złotych polskich + VAT;
Rejestracja – założenie przez Użytkownika Konta w celu zakupu biletu na Wydarzenie; przy Rejestracji Użytkownik podaje swoje dane i akceptuje Regulamin.
Zamówienie bez Rejestracji – złożenie przez Użytkownika Zamówienia bez zakładania Konta. Użytkownik ma obowiązek podania swoich prawdziwych, poprawnych danych, zapoznania się i akceptacji Regulaminu.
Konto – wyodrębnione miejsce na www.bilety.muzeumkarykatury.pl udostępnione nieodpłatnie zarejestrowanemu Użytkownikowi, w którym umożliwiony/a jest m.in. dostęp do historii kupionych biletów, udzielonych zgód, edycja danych, usunięcia Konta; Konto dostępne jest po zalogowaniu na www.bilety.muzeumkarykatury.pl poprzez uzupełnienie danych do logowania tj. adresu e-mail Użytkownika i ustanowionego przy Rejestracji Hasła;
Hasło – poufny ciąg znaków wybranych przez Użytkownika przy logowaniu do Konta, niezbędny w celu uzyskania dostępu do Konta;
Polityka Prywatności – dokument opisujący zasady ochrony i przetwarzania danych osobowych Użytkowników dostępny tu: Muzeum Karykatury im. Eryka Lipińskiego - Polityka prywatności; Polityka Cookies (Deklaracja plików cookies) – dokument wskazujący m.in. zasady wykorzystywania plików cookies na www.muzeumkarykatury.pl, w tym podstronie www.bilety.muzeumkarykatury.pl oraz ich rodzaje.

IV. WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
1. Regulamin stosuje się do sprzedaży przez nas biletów w ramach www.bilety.muzeumkarykatury.pl.
2. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie - stosuje się regulamin strony www pod adresem www.muzeumkarykatury.pl dostępny tu: Muzeum Karykatury im. Eryka Lipińskiego - Regulamin_www_MuKa, tj. pkt IV 18. (postanowienia dot. Newslettera), pkt I. 4.-7., pkt III zd.1-4, pkt IV dot. Newslettera, pkt. VIII (Dane osobowe) do XI (Odpowiedzialność).
3. Muzeum Karykatury udostępnia Użytkownikowi nieodpłatnie Regulamin przed zawarciem Umowy, oraz na jego żądanie w sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści Regulaminu za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Użytkownik.
4. W celu zakupu biletu przez Użytkownika, niezbędne jest, aby Użytkownik posiadał:
o urządzenie z aktywnym dostępem do Internetu w sposób zapewniający transmisję danych, jak i zainstalowaną, wybraną przez Użytkownika przeglądarką internetową (np. Chrome itd. – zalecana jest najnowsza wersja) umożliwiającą obsługę plików cookies jak i Javascript,
o aktywny e-mail – gdy Użytkownik chce założyć Konto/kupić bilet bez Rejestracji/ zalogować się na swoje Konto, zapisać się do Newslettera.

V. ZAKUP BILETÓW
1. Żeby kupić bilet na Wydarzenie wystarczy, że Użytkownik:
a) Wybierze dostępne Wydarzenie i bilety,
b) założy Konto (Rejestracja)/rozpocznie zakupy bez Rejestracji/zaloguje się na swoje Konto,
c) zweryfikuje szczegóły Zamówienia w podsumowaniu, i w kolejnych krokach - opłaci je.
2. Po złożeniu Zamówienia, na wskazany w formularzu adres e-mail zamawiającego Użytkownika przesyłane jest potwierdzenie zarejestrowania Zamówienia w systemie Muzeum Karykatury. W treści maila zawarte są m.in. informacje o danych zamawiającego, informacja o tym, że w przypadku niedokonania opłaty w we wskazanym w mailu terminie, Zamówienie zostanie anulowane, a bilety trafią ponownie do puli biletów wolnych, oraz link do dokonania płatności elektronicznej.
3. Po zaksięgowaniu płatności za zamówione bilety, dostaniesz od nas maila z potwierdzeniem Zamówienia i biletami. Z tą chwilą zawierasz z nami umowę sprzedaży zgodnie z danymi zawartymi w potwierdzeniu Zamówienia.

VI. REJESTRACJA (ZAKŁADANIE KONTA)
1. Z chwilą założenia Konta zawierasz z nami umowę o prowadzenie Konta (umowę świadczenia usług drogą elektroniczną). Umowa zostaje zawarta na czas nieokreślony. Jej rozwiązanie następuje z chwilą usunięcia Konta.
2. W celu założenia Konta wystarczy zarejestrować się z wykorzystaniem formularza rejestracyjnego dostępnego na www.bilety.muzeumkarykatury.pl.
3. Hasło do Konta zachowaj w poufności i nie ujawniaj osobom trzecim.
4. Z Kontem masz możliwość m.in.: dostępu do historii kupionych biletów, udzielonych zgód, edycji danych, usunięcia Konta.
5. Przy Rejestracji należy podać swoje prawdziwe, poprawne dane, zapoznać się i zaakceptować Regulaminu.
6. Można w każdym czasie wypowiedzieć umowę o prowadzenia Konta, bez podania przyczyny np. drogą mailową na adres: info@muzeumkarykatury.pl poprzez złożenie wypowiedzenia umowy albo usuwając Konto. Po otrzymaniu przez Muzeum Karykatury wypowiedzenia/po usunięciu przez Ciebie Konta, Konto zostaje kasowane niezwłocznie, nie później niż w ciągu 10 dni od otrzymania wypowiedzenia/usunięcia Konta, a wraz z nim wszelkie twoje dane.

VII. PŁATNOŚĆ ZA BILET
1. Za bilet na wybrane Wydarzenie zapłacisz za pośrednictwem operatora płatności elektronicznych (e-przelew - autoryzacja on-line oparta na pełnym szyfrowaniu połączenia (protokół SSL z możliwością wykorzystania 128 bitowego klucza szyfrującego).
2. Jeśli chcesz fakturę VAT za bilety, prosimy o zaznaczenie okienka „Chcę otrzymać fakturę” podczas składania Zamówienia, i uzupełnij odpowiednio dane w formularzu.

VIII. CENA BILETÓW
Cena biletu = cena brutto (z podatkami), w złotych polskich.

IX. ZWROT / ZAMIANA BILETÓW
1. Jeśli Wydarzenie nie odbędzie się z przyczyn, za które odpowiadamy, poinformujemy Cię o zaistnieniu tejże sytuacji, przyjmiemy zwrot kupionego przez Ciebie biletu na www.bilety.muzeumkarykatury.pl i zwrócimy Ci uiszczoną płatność.
2. Z wyjątkiem sytuacji wskazanej w pkt. 1 powyżej – nie ma możliwości zamiany biletu na inny (w innej cenie, na inne Wydarzenie).

X. BRAK PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY SPRZEDAŻY BILETÓW ONLINE
1. Uprzejmie informujemy, że zgodnie z art. 38 ust. 1 pkt 12 ustawy o prawach konsumenta z dnia z dnia 30 maja 2014 r. Konsumentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży zawartej na odległość (zakup biletu online w naszym przypadku) z uwagi na to, że usługi związane są z wydarzeniami kulturalnymi, a w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi.
2. Punkt powyżej stosuje się wprost do Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
3. Prawo odstąpienia od umowy zakupu biletu nie przysługuje Przedsiębiorcy.

XI. REKLAMACJE DOTYCZĄCE FUNKCJONOWANIA WWW.BILETY.MUZEUMKARYKATURY.PL
1. Jeśli odnotujesz niesprawne lub brak działania procesu zakupu biletu na www.bilety.muzeumkarykatury.pl, prosimy o niezwłoczne poinformowanie nas o tym np. mailem na adres: info@muzeumkarykatury.pl, w celu umożliwienia nam podjęcia w jak najszybszym możliwym terminie adekwatnych działań diagnostycznych i naprawczych.
2. Reklamacje dotyczące funkcjonowania www.bilety.muzeumkarykatury.pl będą rozpatrywane w terminie możliwie jak najszybszym, maksymalnie do 14 dni kalendarzowych od daty ich otrzymania przez Muzeum Karykatury np. na adres info@muzeumkarykatury.pl. Damy Ci znać o podjętych przez nas działaniach celem zamknięcia zgłoszenia, z wykorzystaniem wskazanej przez Ciebie metody kontaktu, a gdy nie wskażesz nam w jaki sposób mamy Cię powiadomić – w ten sam sposób w jaki została zgłoszona reklamacja.

XII. WPROWADZANIE ZMIAN DO REGULAMINU
1. Jesteśmy uprawnieni do zmiany postanowień Regulaminu w celu uwzględnienia zmian przepisów prawnych, wprowadzenia nowych lub zaprzestania świadczenia dotychczasowych usług w ramach www.bilety.muzeumkarykatury.pl, doprecyzowywania kwestii niejasnych dla Użytkowników.
2. W przypadku usług o charakterze ciągłym (np. Newsletter, Konto) Regulamin może zostać zmieniony z ważnej przyczyny, za którą uznaje się: konieczność uwzględnienia zmian przepisów prawa, zmianę w usłudze (np. zakres lub sposób jej świadczenia), wprowadzenie nowej lub zaprzestanie świadczenia danej usługi, konieczność zapewnienia odpowiedniego poziomu ochrony prywatności jak i bezpieczeństwa korzystania z oferowanych Użytkownikom usług, zapobiegania nadużyciom, doprecyzowania kwestii niejasnych dla Użytkowników.
3. Zmiana postanowień Regulaminu nie będzie prowadzić do utraty przez Użytkownika praw nabytych, jeżeli zostały nabyte zgodnie z prawem.
4. Zmiana Regulaminu obowiązuje po upływie 14 dni kalendarzowych od dnia opublikowania informacji o planowanej zmianie na stronie głównej www.muzeumkarykatury.pl oraz na www.bilety.muzeumkarykatury.pl, niemniej będziemy informować Użytkowników, od których pozyskaliśmy maile w ramach świadczenia na ich rzecz usług, o planowanej zmianie Regulaminu również mailowo na 14 dni przed rozpoczęciem obowiązywania Regulaminu w zmienionej wersji. Jeśli nie akceptujesz zmian Regulaminu powiadom nas o tym drogą mailową na adres: info@muzeumkarykatury.pl ze wskazaniem, czy wypowiadasz łączącą nas umowę w ciągu 14 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia o zmianie. Jeśli tak - wobec złożonego oświadczenia – powinieneś zaprzestać dalszego korzystania z usług w ramach www.bilety.muzeumkarykatury.pl, na których zmienione warunki nie wyrażasz zgody.
5. Nie będzie potrzeby zmiany Regulaminu w przypadku m.in. zmiany formy i/lub charakteru prowadzenia www.bilety.muzeumkarykatury.pl, w szczególności zmiana oprawy graficznej strony www, dodania nowych funkcjonalności itd., o ile zmiany te nie będą sprzeczne z postanowieniami Regulaminu, w tym nie będą prowadzić do utraty praw nabytych przez Użytkowników.

XIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Wszelkie spory powstałe w związku z korzystaniem z usług w ramach www.bilety.muzeumkarykatury.pl lub ze stosowaniem Regulaminu, w przypadku gdy strony są Przedsiębiorcami, rozstrzygane będą w pierwszej kolejności polubownie. W przypadku niedojścia przez nas do porozumienia, spór będzie rozstrzygany przez polski sąd powszechny właściwy dla siedziby Muzeum Karykatury.
2. Użytkownik będący Konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, co może nastąpić m.in. poprzez:
a) skierowanie wniosku do właściwego Wojewódzkiego Inspektoratu Handlowego o przeprowadzenie mediacji, lub zwrócenie się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej. Więcej informacji na temat tejże procedury znajduje się na stronie www Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, dostępnej pod adresem https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.p hp;
b) uzyskanie bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika Konsumentów lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona praw konsumentów;
c) wykorzystanie internetowej platformy ODR służącej internetowemu rozstrzyganiu sporów i dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
3. Postanowienia Regulaminu nie naruszają praw Konsumenta ani Przedsiębiorcy z prawami konsumenta wynikających z obowiązujących przepisów prawa, które stosuje się w pierwszej kolejności, przed postanowieniami Regulaminu.
4. Regulamin podlega przepisom prawa obowiązującym na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej w szczególności przepisom Kodeksu cywilnego, ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.