Regulamin
REGULAMIN SPRZEDAŻY BILETÓW ONLINE
Muzeum Karykatury im. Eryka Lipińskiego
Kozia 11, 00-070 Warszawa
I. NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE
Bilety online na nasze Wydarzenia kupisz na www.bilety.muzeumkarykatury.pl.
Wystarczy, że:
- wybierzesz interesujące Cię Wydarzenie i bilety,
- zapoznasz się z i zaakceptujesz Regulamin (w tym zapoznasz się z informacją o braku prawa odstąpienia od zawartej na odległość umowy sprzedaży biletów (pkt X Regulaminu), założysz Konto (Rejestracja)/rozpoczniesz zakupy bez Rejestracji/zalogujesz się na swoje Konto,
- zweryfikujesz szczegóły Zamówienia w podsumowaniu i w kolejnych krokach - opłacisz je.
Dostaniesz od nas maila z potwierdzeniem zarejestrowania Twojego Zamówienia, a po zaksięgowaniu wpłaty – bilety w osobnym mailu. Na wszelki wypadek – sprawdź skrzynkę SPAM.
Możesz dodatkowo zapisać się do naszego Newslettera.
Więcej informacji znajdziesz poniżej. Do zobaczenia.
II. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Sprzedaż biletów online prowadzona jest na bilety.muzeumkarykatury.pl przez Muzeum Karykatury im. Eryka Lipińskiego z siedzibą w Warszawie (00-070), ul. Kozia 11, wpisanym do Rejestru Instytucji Kultury prowadzonego przez Urząd Miasta Stołecznego Warszawy pod numerem RIK/7/2000, NIP 525 15 72 216, REGON 015760222 (dalej: Muzeum Karykatury).
- Można skontaktować się z nami:
pocztą tradycyjną na adres: Muzeum Karykatury Eryka Lipińskiego, ul. Kozia 11, 00-070 Warszawa,
telefonicznie: + 48 22 827 88 95,
mailowo: info@muzeumkarykatury.pl
- Sprzedaż biletów online jest prowadzona zgodnie z niniejszym Regulaminem.
III. DEFINICJE
Usługodawca/Sprzedawca/Muzeum Karykatury/My - Muzeum Karykatury im. Eryka Lipińskiego z siedzibą w Warszawie (00-070), ul. Kozia 11, wpisane do Rejestru Instytucji Kultury prowadzonego przez Urząd Miasta Stołecznego Warszawy pod numerem RIK/7/2000, NIP 525 15 72 216, REGON 015760222;
www.bilety.muzeumkarykatury.pl – podstrona www.muzeumkarykatury.pl umożliwiająca zakup biletów online, prowadzona przez Muzeum Karykatury;
Użytkownik/Ty – osoba odwiedzająca www.bilety.muzeumkarykatury.pl, zainteresowana s/korzystaniem lub korzystająca z usług oferowanych w jej ramach np. posiadająca Konto i korzystająca z niego po zalogowaniu - Konsument, Przedsiębiorca albo Przedsiębiorca na prawach konsumenta;
Konsument – pełnoletnia osoba fizyczna o pełnej zdolności do czynności prawnych, zamieszkała w Polsce, mogąca we własnym imieniu zaciągać zobowiązania, dokonująca z Muzeum Karykatury czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
Przedsiębiorca – podmiot gospodarczy/firma, 1) osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą zarejestrowaną w Polsce (nie będąca Przedsiębiorcą na prawach konsumenta), 2) osoba prawna albo 3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, lecz zdolna do skutecznego zaciągania zobowiązań, z siedzibą w Polsce;
Przedsiębiorca na prawach konsumenta – podmiot gospodarczy/firma - osoba fizyczna prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą zarejestrowaną w Polsce, zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego m.in. z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG);
Kupujący – Użytkownik, który kupił bilet na www.bilety.muzeumkarykatury.pl.
Kupującym w przypadku osób fizycznych mogą być jedynie osoby pełnoletnie o pełnej zdolności do czynności prawnych.
Regulamin – niniejszy Regulamin;
Zamówienie – oświadczenie woli Użytkownika (w tym Zamówienie bez Rejestracji) złożone po wypełnieniu formularza online na www.bilety.muzeumkarykatury.pl inicjującego proces zakupu biletu na Wydarzenie, po zweryfikowaniu Zamówienia (Koszyka) i kliknięciu „Kupuję i płacę” w Podsumowaniu Koszyka. Po kliknięciu przycisku „Kupuję i płacę” następuję przekierowanie do strony płatności. Zamówienie określa: dane zamawiającego, wybrane Wydarzenie, datę i godzinę, rodzaj i liczbę biletów itd.;
Wydarzenie – wystawy, wydarzenia edukacyjne itp., organizowane przez Muzeum Karykatury, do którego stosuje się m.in. Regulamin zwiedzania na www.muzeumkarykatury.pl w sekcji WIZYTA.
Umowa – zawarta przez Użytkownika z Muzeum Karykatury umowa, w tym umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną, Umowa sprzedaży;
Umowa sprzedaży – bilet przesłany mailowo do Kupującego po zaksięgowaniu wpłaty przez Muzeum Karykatury, zgodnie z Regulaminem;
Cena – cena brutto biletu w złotych polskich + VAT;
Rejestracja – założenie przez Użytkownika Konta w celu zakupu biletu na Wydarzenie; przy Rejestracji Użytkownik podaje swoje dane i akceptuje Regulamin.
Zamówienie bez Rejestracji – złożenie przez Użytkownika Zamówienia bez zakładania Konta. Użytkownik ma obowiązek podania swoich prawdziwych, poprawnych danych, zapoznania się i akceptacji Regulaminu.
Konto – wyodrębnione miejsce na www.bilety.muzeumkarykatury.pl udostępnione nieodpłatnie zarejestrowanemu Użytkownikowi, w którym umożliwiony/a jest m.in. dostęp do historii kupionych biletów, udzielonych zgód, edycja danych, usunięcia Konta; Konto dostępne jest po zalogowaniu na www.bilety.muzeumkarykatury.pl poprzez uzupełnienie danych do logowania tj. adresu e-mail Użytkownika i ustanowionego przy Rejestracji Hasła;
Hasło – poufny ciąg znaków wybranych przez Użytkownika przy logowaniu do Konta, niezbędny w celu uzyskania dostępu do Konta;
Polityka Prywatności – dokument opisujący zasady ochrony i przetwarzania danych osobowych Użytkowników dostępny tu: Muzeum Karykatury im. Eryka Lipińskiego - Polityka prywatności;
Polityka Cookies (Deklaracja plików cookies) – dokument wskazujący m.in. zasady wykorzystywania plików cookies na www.muzeumkarykatury.pl, w tym podstronie www.bilety.muzeumkarykatury.pl oraz ich rodzaje.
IV. WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- Regulamin stosuje się do sprzedaży przez nas biletów w ramach bilety.muzeumkarykatury.pl.
- urządzenie z aktywnym dostępem do Internetu w sposób zapewniający transmisję danych, jak i zainstalowaną, wybraną przez Użytkownika przeglądarką internetową (np. Chrome itd. – zalecana jest najnowsza wersja) umożliwiającą obsługę plików cookies jak i Javascript,
- aktywny e-mail – gdy Użytkownik chce założyć Konto/kupić bilet bez Rejestracji/ zalogować się na swoje Konto, zapisać się do Newslettera.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie - stosuje się regulamin strony www pod adresem www.muzeumkarykatury.pl dostępny tu: Muzeum Karykatury im. Eryka Lipińskiego - Regulamin_www_MuKa, tj. pkt IV 18. (postanowienia dot. Newslettera), pkt I. 4.-7., pkt III zd.1-4, pkt IV dot. Newslettera, pkt. VIII (Dane osobowe) do XI (Odpowiedzialność).
- Muzeum Karykatury udostępnia Użytkownikowi nieodpłatnie Regulamin przed zawarciem Umowy, oraz na jego żądanie w sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści Regulaminu za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Użytkownik.
- W celu zakupu biletu przez Użytkownika, niezbędne jest, aby Użytkownik posiadał:
V. ZAKUP BILETÓW
1. Żeby kupić bilet na Wydarzenie wystarczy, że Użytkownik:
a.Wybierze dostępne Wydarzenie i bilety,
b. założy Konto (Rejestracja)/rozpocznie zakupy bez Rejestracji/zaloguje się na swoje Konto,
c. zweryfikuje szczegóły Zamówienia w podsumowaniu, i w kolejnych krokach - opłaci je.
2.Po złożeniu Zamówienia, na wskazany w formularzu adres e-mail zamawiającego Użytkownika przesyłane jest potwierdzenie zarejestrowania Zamówienia w systemie Muzeum Karykatury. W treści maila zawarte są m.in. informacje o danych zamawiającego, informacja o tym, że w przypadku niedokonania opłaty w we wskazanym w mailu terminie, Zamówienie zostanie anulowane, a bilety trafią ponownie do puli biletów wolnych, oraz link do dokonania płatności elektronicznej.
3. Po zaksięgowaniu płatności za zamówione bilety, dostaniesz od nas maila z potwierdzeniem Zamówienia i biletami. Z tą chwilą zawierasz z nami umowę sprzedaży zgodnie z danymi zawartymi w potwierdzeniu Zamówienia.
VI. REJESTRACJA (ZAKŁADANIE KONTA)
- Z chwilą założenia Konta zawierasz z nami umowę o prowadzenie Konta (umowę świadczenia usług drogą elektroniczną). Umowa zostaje zawarta na czas nieokreślony. Jej rozwiązanie następuje z chwilą usunięcia Konta.
- W celu założenia Konta wystarczy zarejestrować się z wykorzystaniem formularza rejestracyjnego dostępnego na www.bilety.muzeumkarykatury.pl.
- Hasło do Konta zachowaj w poufności i nie ujawniaj osobom trzecim.
- Z Kontem masz możliwość m.in.: dostępu do historii kupionych biletów, udzielonych zgód, edycji danych, usunięcia Konta.
- Przy Rejestracji należy podać swoje prawdziwe, poprawne dane, zapoznać się i zaakceptować Regulaminu.
- Można w każdym czasie wypowiedzieć umowę o prowadzenia Konta, bez podania przyczyny np. drogą mailową na adres: info@muzeumkarykatury.pl poprzez złożenie wypowiedzenia umowy albo usuwając konto. Po otrzymaniu przez Muzeum Karykatury wypowiedzenia/po usunięciu przez Ciebie Konta, Konto zostaje kasowane niezwłocznie, nie później niż w ciągu 10 dni od otrzymania wypowiedzenia/usunięcia Konta, a wraz z nim wszelkie twoje dane.
VII. PŁATNOŚĆ ZA BILET
- Za bilet na wybrane Wydarzenie zapłacisz za pośrednictwem operatora płatności elektronicznych (e-przelew - autoryzacja on-line oparta na pełnym szyfrowaniu połączenia (protokół SSL z możliwością wykorzystania 128 bitowego klucza szyfrującego).
- Jeśli chcesz fakturę VAT za bilety, prosimy o zaznaczenie okienka„Chcę otrzymać fakturę” podczas składania Zamówienia i uzupełnij odpowiednio dane w formularzu.
VIII. CENA BILETÓW
Cena biletu = cena brutto (z podatkami), w złotych polskich.
IX.ZWROT / ZAMIANA BILETÓW
- Jeśli Wydarzenie nie odbędzie się z przyczyn, za które odpowiadamy, poinformujemy Cię o zaistnieniu tejże sytuacji, przyjmiemy zwrot kupionego przez Ciebie biletu na www.bilety.muzeumkarykatury.pl i zwrócimy Ci uiszczoną płatność.
- Z wyjątkiem sytuacji wskazanej w pkt. 1 powyżej – nie ma możliwości zamiany biletu na inny (w innej cenie, na inne Wydarzenie)
X. BRAK PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY SPRZEDAŻY BILETÓW ONLINE
- Uprzejmie informujemy, że zgodnie z art. 38 ust. 1 pkt 12 ustawy o prawach konsumenta z dnia z dnia 30 maja 2014 r. Konsumentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży zawartej na odległość (zakup biletu online w naszym przypadku) z uwagi na to, że usługi związane są z wydarzeniami kulturalnymi, a w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
- Punkt powyżej stosuje się wprost do Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
- Prawo odstąpienia od umowy zakupu biletu nie przysługuje Przedsiębiorcy.
XI. REKLAMACJE DOTYCZĄCE FUNKCJONOWANIA WWW.BILETY.MUZEUMKARYKATURY.PL
- Jeśli odnotujesz niesprawne lub brak działania procesu zakupu biletu na www.bilety.muzeumkarykatury.pl, prosimy o niezwłoczne poinformowanie nas o tym np. mailem na adres: info@muzeumkarykatury.pl, w celu umożliwienia nam podjęcia w jak najszybszym możliwym terminie adekwatnych działań diagnostycznych i naprawczych.
- Reklamacje dotyczące funkcjonowania www.bilety.muzeumkarykatury.pl będą rozpatrywane w terminie możliwie jak najszybszym, maksymalnie do 14 dni kalendarzowych od daty ich otrzymania przez Muzeum Karykatury np. na adres info@muzeumkarykatury.pl. Damy Ci znać o podjętych przez nas działaniach celem zamknięcia zgłoszenia, z wykorzystaniem wskazanej przez Ciebie metody kontaktu, a gdy nie wskażesz nam w jaki sposób mamy Cię powiadomić – w ten sam sposób w jaki została zgłoszona reklamacja
XII. WPROWADZANIE ZMIAN DO REGULAMINU
- Jesteśmy uprawnieni do zmiany postanowień Regulaminu w celu uwzględnienia zmian przepisów prawnych, wprowadzenia nowych lub zaprzestania świadczenia dotychczasowych usług w ramach www.bilety.muzeumkarykatury.pl, doprecyzowywania kwestii niejasnych dla Użytkowników.
- W przypadku usług o charakterze ciągłym (np. Newsletter, Konto) Regulamin może zostać zmieniony z ważnej przyczyny, za którą uznaje się: konieczność uwzględnienia zmian przepisów prawa, zmianę w usłudze (np. zakres lub sposób jej świadczenia), wprowadzenie nowej lub zaprzestanie świadczenia danej usługi, konieczność zapewnienia odpowiedniego poziomu ochrony prywatności jak i bezpieczeństwa korzystania z oferowanych Użytkownikom usług, zapobiegania nadużyciom, doprecyzowania kwestii niejasnych dla Użytkowników.
- Zmiana postanowień Regulaminu nie będzie prowadzić do utraty przez Użytkownika praw nabytych, jeżeli zostały nabyte zgodnie z prawem.
- Zmiana Regulaminu obowiązuje po upływie 14 dni kalendarzowych od dnia opublikowania informacji o planowanej zmianie na stronie głównej www.muzeumkarykatury.pl oraz na www.bilety.muzeumkarykatury.pl, niemniej będziemy informować Użytkowników, od których pozyskaliśmy maile w ramach świadczenia na ich rzecz usług, o planowanej zmianie Regulaminu również mailowo na 14 dni przed rozpoczęciem obowiązywania Regulaminu w zmienionej wersji. Jeśli nie akceptujesz zmian Regulaminu powiadom nas o tym drogą mailową na adres: info@muzeumkarykatury.pl ze wskazaniem, czy wypowiadasz łączącą nas umowę w ciągu 14 dni od dnia powiadomienia o zmianie. Jeśli tak - wobec złożonego oświadczenia – powinieneś zaprzestać dalszego korzystania z usług w ramach www.bilety.muzeumkarykatury.pl, na których zmienione warunki nie wyrażasz zgody.
- Nie będzie potrzeby zmiany Regulaminu w przypadku m.in. zmiany formy i/lub charakteru prowadzenia www.bilety.muzeumkarykatury.pl, w szczególności zmiana oprawy graficznej strony www, dodania nowych funkcjonalności itd., o ile zmiany te nie będą sprzeczne z postanowieniami Regulaminu, w tym nie będą prowadzić do utraty praw nabytych przez Użytkowników.
XIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1.Wszelkie spory powstałe w związku z korzystaniem z usług w ramach www.bilety.muzeumkarykatury.pl lub ze stosowaniem Regulaminu, w przypadku gdy strony są Przedsiębiorcami, rozstrzygane będą w pierwszej kolejności polubownie. W przypadku niedojścia przez nas do porozumienia, spór będzie rozstrzygany przez polski sąd powszechny właściwy dla siedziby Muzeum Karykatury.
2.Użytkownik będący Konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, co może nastąpić m.in. poprzez:
a)skierowanie wniosku do właściwego Wojewódzkiego Inspektoratu Handlowego o przeprowadzenie mediacji, lub zwrócenie się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej. Więcej informacji na temat tejże procedury znajduje się na stronie www Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, dostępnej pod adresem https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php ;
b)uzyskanie bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika Konsumentów lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona praw konsumentów;
c)wykorzystanie internetowej platformy ODR służącej internetowemu rozstrzyganiu sporów i dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ .
3.Postanowienia Regulaminu nie naruszają praw Konsumenta ani Przedsiębiorcy z prawami konsumenta wynikających z obowiązujących przepisów prawa, które stosuje się w pierwszej kolejności, przed postanowieniami Regulaminu.
4.Regulamin podlega przepisom prawa obowiązującym na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej w szczególności przepisom Kodeksu cywilnego, ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.