Logo
Loading...

Regulamin produktów

REGULAMIN Sklepu online

Muzeum Karykatury

I. NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE

Publikacje dostępne w naszym asortymencie kupisz w Sklepie online MuKa pod

adresem: www.bilety.muzeumkarykatury.pl.

Wystarczy, że:

1. wybierzesz interesujące Cię Publikację,
2. zapoznasz się z i zaakceptujesz Regulamin, założysz Konto (Rejestracja)/ rozpoczniesz zakupy bez Rejestracji/zalogujesz się na swoje Konto,
3. zweryfikujesz szczegóły Zamówienia w podsumowaniu i w kolejnych krokach - opłacisz je.

Dostaniesz od nas maila z potwierdzeniem złożenia Zamówienia (zawieramy Umowę sprzedaży Publikacji z chwilą kliknięcia przez Ciebie przycisku „Kupuję i płacę”) i linkiem do dokonania płatności, a po zaksięgowaniu płatności – dowód zakupu Publikacji z informacją o terminie wysyłki Zamówienia / przygotowania Zamówienia do odbioru w Kasie Muzeum Karykatury (o ile została udostępnione taka możliwość) w osobnym mailu. Na wszelki wypadek – sprawdź skrzynkę SPAM.
Możesz dodatkowo zapisać się do naszego Newslettera.
Więcej informacji znajdziesz poniżej. Udanych zakupów!

II. POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Sklep online dostępny pod adresem: www.bilety.muzeumkarykatury.pl (dalej: Sklep online MuKa) prowadzony jest przez Muzeum Karykatury im. Eryka Lipińskiego z siedzibą w Warszawie (00-070), ul. Kozia 11, wpisane do Rejestru Instytucji Kultury prowadzonego przez Urząd Miasta Stołecznego Warszawy pod nr RIK/7/2000, NIP 525 15 72 216, REGON 015760222, zwane dalej Sprzedawcą lub Muzeum Karykatury.

2. Regulamin określa warunki składania zamówień drogą elektroniczną w Sklepie online MuKa na Publikacje tamże prezentowane przez Muzeum Karykatury, zasady świadczenia usług drogą elektroniczną przez Muzeum Karykatury, składania reklamacji, warunki odstąpienia od Umowy sprzedaży.

3. Można skontaktować się z nami:

o pocztą tradycyjną na adres: Muzeum Karykatury im. Eryka Lipińskiego, ul. Kozia 11, 00-070 Warszawa,
o telefonicznie: + 48 22 827 88 95,
o mailowo: info@muzeumkarykatury.pl

4. Użytkownik jest zobowiązany do korzystania ze Sklepu online MuKa z zgodnie z jego Regulaminem i przepisami prawa powszechnie obowiązującego. Zakazane jest dostarczanie przez
Użytkowników treści o charakterze bezprawnym.

5. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem ze Sklepu online MuKa jest Muzeum Karykatury. Dane osobowe przetwarzane są w celach, zakresie i w oparciu o
zasady wskazane w naszej Polityce prywatności - Muzeum Karykatury im. Eryka Lipińskiego - Polityka prywatności.

6. Sklep online MuKa wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na urządzeniu Użytkownika. Sklep online MuKa korzysta z różnych rodzajów plików cookie. W dowolnej chwili można zmienić lub wycofać udzieloną zgodę na pliki cookies poprzez kliknięcie oznaczenia w dolnym lewym rogu witryny. Pliki cookie są wykorzystywane w celach wskazanych w Polityce cookies. Szczegółowe zasady wykorzystywania przez naszą stronę www cookiesów znajdują się w Polityce cookies.7. Sklep online MuKa może zawierać linki do zewnętrznych stron www, które nie są zarządzane przez Muzeum Karykatury. Prosimy o zapoznanie się z zasadami korzystania ze stron zewnętrznych, w tym z zasadami przetwarzania danych osobowych przed przystąpieniem do korzystania z takich zewnętrznych stron www.

III. DEFINICJE

Sprzedawca/Muzeum Karykatury - Muzeum Karykatury im. Eryka Lipińskiego z siedzibą w Warszawie (00-070), ul. Kozia 11, wpisane do Rejestru Instytucji Kultury prowadzonego przez Urząd Miasta Stołecznego Warszawy pod numerem RIK/7/2000, NIP 525 15 72 216, REGON 015760222;

Sklep online MuKa – zakładka pod adresem: www.bilety.muzeumkarykatury.pl z dostępnymi do zamówienia drogą elektroniczną przez Użytkownika Publikacjami odpłatnymi, prowadzony przez Muzeum Karykatury;

Użytkownik/Ty – osoba odwiedzająca Sklep online MuKa i zainteresowana złożeniem Zamówienia drogą elektroniczną, s/korzystaniem lub korzystająca z usług oferowanych w ramach Sklepu online MuKa np. posiadająca Konto i korzystająca z niego po zalogowaniu, w tym jako Kupujący - Konsument, Przedsiębiorca albo Przedsiębiorca na prawach konsumenta;

Konsument – pełnoletnia osoba fizyczna o pełnej zdolności do czynności prawnych, zamieszkała w Polsce, mogąca we własnym imieniu zaciągać zobowiązania, dokonującą z Muzeum Karykatury czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;

Przedsiębiorca – osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą zarejestrowaną w Polsce (nie będąca Przedsiębiorcą na prawach konsumenta), osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, lecz zdolna do skutecznego zaciągania zobowiązań, które mają siedzibę w Polsce;

Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą zarejestrowaną w Polsce, zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;

Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku, od 8.00 – 16.00, prócz dni ustawowo wolnych od pracy w Polsce;

Kupujący – Użytkownik, który zawarł Umowę sprzedaży z Muzeum Karykatury; Kupującym w przypadku osób fizycznych mogą być jedynie osoby pełnoletnie o pełnej zdolności do czynności prawnych.

Regulamin – niniejszy Regulamin;

Zamówienie – oświadczenie woli Użytkownika (w tym Zamówienie bez Rejestracji) złożone po wypełnieniu formularza online w Sklepie online MuKa inicjującego proces zakupu Publikacji, po zweryfikowaniu Zamówienia (Koszyka) i kliknięciu „Kupuję i płacę” w Podsumowaniu Koszyka. Po kliknięciu przycisku „Kupuję i płacę” następuje przekierowanie do strony płatności. Zamówienie określa: dane Kupującego, termin i formę płatności, nazwę i liczbę zamawianych Publikacji, ew. uwagi itd.;

Umowa – zawarta przez Użytkownika na odległość z Muzeum Karykatury umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną, w szczególności założenie i prowadzenie Konta, Umowa sprzedaży;

Umowa sprzedaży – zawarta z chwilą złożenia Zamówienia na odległość w Sklepie online MuKa po kliknięciu przycisku „Kupuję i płacę” umowa sprzedaży Publikacji między Kupującym a Muzeum Karykatury.

Publikacje – dostępne do zamówienia przez Użytkownika, zaprezentowane w Sklepie online MuKa, różnorodne wydawnictwa Muzeum Karykatury takie jak katalogi, plakaty itd. (rzeczy ruchome);

Cena – cena brutto biletu w złotych polskich + VAT;

Rejestracja – założenie przez Użytkownika Konta w celu zamówienia Publikacji w Sklepie online MuKa; przy Rejestracji Użytkownik podaje swoje dane i akceptuje Regulamin.

Zamówienie bez Rejestracji – złożenie przez Użytkownika Zamówienia bez zakładania Konta. Użytkownik ma obowiązek podania swoich prawdziwych, poprawnych danych, zapoznania się i akceptacji Regulaminu.

Konto – wyodrębnione miejsce w Sklepie online MuKa udostępnione nieodpłatnie zarejestrowanemu Użytkownikowi, w którym umożliwiony/a jest m.in. dostęp do historii Zamówień, udzielonych zgód, edycja danych, usunięcia Konta; Konto dostępne jest po zalogowaniu w Sklepie online MuKa poprzez uzupełnienie danych do logowania tj. adresu e-mail Użytkownika i ustanowionego przy Rejestracji Hasła;

Hasło – poufny ciąg znaków wybranych przez Użytkownika przy logowaniu do Konta, niezbędny w celu uzyskania dostępu do Konta;

Newsletter - odrębna usługa świadczona drogą elektroniczną przez Muzeum Karykatury, polegająca na przesyłaniu na wskazany przez Użytkownika adres e-mail zamówionych przez Użytkownika cyklicznych informacji promocyjnych;

Polityka Prywatności – dokument opisujący zasady ochrony i przetwarzania danych osobowych Użytkowników dostępny tu: Muzeum Karykatury im. Eryka Lipińskiego - Polityka prywatności;

Polityka Cookies (Deklaracja plików cookies) – dokument wskazujący m.in. zasady wykorzystywania plików cookies na www.muzeumkarykatury.pl, w tym w Sklepie online MuKa, oraz ich rodzaje.

IV. WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

1. Regulamin stosuje się do sprzedaży przez nas Publikacji w Sklepie online MuKa.

2. Muzeum Karykatury nieodpłatnie udostępnia Użytkownikowi Regulamin przed zawarciem Umowy, a także na jego żądanie w sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści Regulaminu za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Użytkownik.

3. W celu złożenia Zamówienia w Sklepie online MuKa przez Użytkownika, niezbędne jest, aby Użytkownik posiadał:

o urządzenie z aktywnym dostępem do Internetu w sposób zapewniający transmisjędanych, jak i zainstalowaną, wybraną przez Użytkownika przeglądarką internetową (np. Chrome itd. – zalecana jest najnowsza wersja) umożliwiającą obsługę plików cookies jak i Javascript,

o aktywny e-mail – gdy Użytkownik chce założyć Konto/złożyć Zamówienie w Sklepie online Muka/ złożyć Zamówienie bez Rejestracji/ zalogować się na swoje Konto, zapisać się do Newslettera.

4. W celu aktywowania zapisu na Newsletter, Użytkownik zostanie poproszony o potwierdzenie chęci otrzymywania Newslettera poprzez kliknięcie linku w wiadomości e- mail przesłanej na podany
 przez Użytkownika adres e-mail Użytkownika w celu potwierdzenia zapisu oraz weryfikacji poprawności informacji podanych podczas zapisywania się do Newslettera. W przypadku, gdy Użytkownik
 nie potwierdzi zapisu do Newslettera w ciągu 7 dni od dnia przesłania przez Muzeum Karykatury maila z prośbą o potwierdzenie zapisu do tego Newslettera, dane podane przez Użytkownika w celu zapisania się do Newslettera zostaną usunięte, a link potwierdzający zapis do Newslettera będzie nieaktywny. Umowa dotycząca wysyłki Newslettera zostaje zawarta na czas nieoznaczony, po potwierdzeniu przez Użytkownika zapisu do Newslettera. Zgodę na otrzymywanie Newslettera można cofnąć w każdej chwili, bez podani przyczyny, przesyłając do nas informację np. e-mail na adres: info@muzeumkarykatury.pl lub klikając w link rezygnacji z Newslettera umieszczony w jego treści (o ile dotyczy). Korzystanie z Newslettera jest nieodpłatne. Wskazujemy, że postanowienia dot.Newslettera w identycznym brzmieniu znajdują się tutaj: Muzeum Karykatury im. Eryka Lipińskiego - Regulamin_www_MuKa. Na wszelki wypadek - powtarzamy je dodatkowo w niniejszym Regulaminie.

V. REJESTRACJA (ZAKŁADANIE KONTA)

1. Z chwilą założenia Konta zawierasz z nami umowę o prowadzenie Konta (umowę świadczenia usług drogą elektroniczną). Umowa zostaje zawarta na czas nieokreślony. Jej rozwiązanie następuje z chwilą usunięcia Konta.

2. W celu założenia Konta wystarczy zarejestrować się z wykorzystaniem formularza rejestracyjnego dostępnego w Sklepie online MuKa.

3. Hasło do Konta zachowaj w poufności i nie ujawniaj osobom trzecim.

4. Z Kontem masz możliwość m.in.: dostępu do historii Zamówień, udzielonych zgód, edycji danych, usunięcia Konta.

5. Przy Rejestracji należy podać swoje prawdziwe, poprawne dane, zapoznać się i zaakceptować Regulamin.

6. Można w każdym czasie wypowiedzieć umowę o prowadzenia Konta, bez podania przyczyny np. drogą mailową na adres: info@muzeumkarykatury.pl poprzez złożenie wypowiedzenia umowy albo usuwając Konto. Po otrzymaniu przez Muzeum Karykatury wypowiedzenia/po usunięciu przez Ciebie Konta, Konto zostaje kasowane niezwłocznie, nie później niż w ciągu 10 dni od otrzymania wypowiedzenia/usunięcia Konta, a wraz z nim wszelkie twoje dane.

VI. ZAMAWIANIE PUBLIKACJI

1. Żeby zamówić Publikację wystarczy, że Użytkownik:

a) wybierze zaprezentowaną w Sklepie online MuKa dostępną Publikację,

b) założy Konto (Rejestracja)/rozpocznie zakupy bez Rejestracji/zaloguje się na swoje Konto,

c) zweryfikuje szczegóły Zamówienia w podsumowaniu, i w kolejnych krokach - opłaci je.

2. Po złożeniu Zamówienia w Sklepie online MuKa, na wskazany w formularzu adres e-mail zamawiającego przesyłane jest potwierdzenie utworzenia Zamówienia w systemie Muzeum Karykatury. W treści maila zawarte są m.in. informacje o danych zamawiającego, link do dokonania płatności elektronicznej wraz z informacją, iż w przypadku niedokonania opłaty w we wskazanym w mailu terminie, Zamówienie zostanie anulowane.

3. Po zaksięgowaniu płatności za Zamówienie otrzymasz od nas w osobnym mailu dowód zakupu Publikacji z informacją o przyjęciu Zamówienia do realizacji, w tym o terminie wysyłki Zamówienia / przygotowania Zamówienia do odbioru w Kasie Muzeum Karykatury (o ile została udostępnione taka możliwość). Na wszelki wypadek – sprawdź skrzynkę SPAM.

VII. CENA

1. Ceny podane przy danej Publikacji w Sklepie online MuKa to cena brutto (z podatkami), w złotych polskich, bez kosztów dostawy i innych opłat.

2. Wszelkie dodatkowe koszty/ opłaty do poniesienia przez Kupującego są wskazywane przez Sprzedawcę przed zawarciem Umowy na odległość.

3. Sprzedawca przesyła Kupującemu na maila dowód zakupu Publikacji, po opłaceniu Zamówienia.

VIII. SPOSOBY ZAPŁATY

1. Za Zamówienie zapłacisz za pośrednictwem operatora płatności elektronicznych (e- przelew - autoryzacja on-line oparta na pełnym szyfrowaniu połączenia (protokół SSL z możliwością
 wykorzystania 128 bitowego klucza szyfrującego).

2. Jeśli potrzebujesz fakturę VAT za Zamówienie, prosimy o zaznaczenie okienka „Chcę otrzymać fakturę” podczas składania Zamówienia, i uzupełnienie odpowiednio danych w formularzu.

IX. DOSTAWA

1. Zamówienia dostarczamy na terenie Polski, na adres dostawy wskazany w potwierdzeniu Zamówienia przez Kupującego.

2. Zamówienia wysyłamy pocztą, kurierem, albo przygotowujemy do odbioru w Kasie Muzeum Karykatury przy ul. Koziej 11 w Warszawie, w szczególności po uprzednim telefonicznym lub mailowym uzgodnieniu terminu odbioru (chyba, że w Sklepie online MuKa w opcjach dostawy/wysyłki został udostępniony do wyboru odbiór osobisty).

3. Realizacja opłaconego Zamówienia odbywa się w Dni robocze. Dostawy co do zasady realizowane są w Dni robocze w godzinach 8.00-20.00, ale jeśli dana firma kurierska pracuje w soboty – dostawa może mieć miejsce również w sobotę.

4. W przypadku wyboru dostawy kurierem, Kupujący potwierdza odbiór dostawy na liście przewozowym. Przed pokwitowaniem odbioru przesyłki Kupujący powinien sprawdzić jej stan (np. czy nie jest uszkodzona), zalecamy sprawdzenie zawartości przesyłki. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia Zamówienia lub np. niezgodności liczbowej, Kupujący powinien spisać protokół szkody w obecności kuriera, co nie jest warunkiem do złożenia reklamacji ani skorzystania z uprawnienia do odstąpienia od Umowy sprzedaży.

5. Dowód zakupu Kupujący otrzymuje w osobnym mailu po opłaceniu Zamówienia.

6. Sprzedawca jest odpowiedzialny za niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia przedmiotu Zamówienia do chwili jego otrzymania przez Kupującego będącego Konsumentem/Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, z wyjątkiem gdy wskazany Kupujący wybrał inny sposób dostawy Zamówienia niż wskazany przez Sprzedawcę.

7. Zamówienia dostarczamy do 14 dni od dnia opłacenia Zamówienia. W przypadku niedochowania przez Sprzedawcę wskazanego terminu, Kupujący będący Konsumentem albo Przedsiębiorcą na prawach konsumenta może wyznaczyć Sprzedawcy dodatkowy termin z zastrzeżeniem, że jeśli w dodatkowo wskazanym terminie Zamówienie nie zostanie dostarczone, Kupujący będzie mógł od Umowy sprzedaży odstąpić.

X. ODSTĄPIENIE OD UMOWY SPRZEDAŻY

1. Kupujący będący Konsumentem może odstąpić od Umowy sprzedaży bez podania przyczyny, składając w terminie 14 dni od dnia doręczenia mu Zamówienia oświadczenie o odstąpieniu w dowolnej formie, w tym mailowo na adres: info@muzeumkarykatury.pl. Do zachowania terminu wystarczy wysłać oświadczenie przed jego upływem.

2. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży, jest ona uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym.

3. Konsument ma obowiązek zwrócić Zamówienie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży (wystarczy odesłać do nas Zamówienie przed upływem tego terminu), chyba że zaproponowaliśmy, że odbierzemy Zamówienie na własny koszt.

4. Adres do zwrotu Zamówienia: Kasa Muzeum Karykatury im. Eryka Lipińskiego, ul. Kozia 11, 00-070 Warszawa.

5. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób inny niż konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

6. Jeżeli Konsument w trakcie składania Zamówienia wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.

7. Bezpośrednie koszty zwrotnego dostarczenia Zamówienia w związku ze skorzystaniem z uprawnienia ponosi Konsument, w tym koszty zwrotu w przypadku, gdy Zamówienie, ze względu na swój charakter nie może zostać w zwykły sposób odesłane pocztą, czyli wtedy, kiedy koszt odesłania jest wyższy, niż zwykła paczka pocztowa.

8. W przypadku odstąpienia przez Konsumenta od Umowy sprzedaży, Sprzedawca dokona zwrotu płatności w ciągu 14 dni od daty otrzymania oświadczenia o odstąpieniu. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania zwrotu Zamówienia lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Zwrot płatności nastąpi przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że wyraźnie zgodził się on na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi dodatkowymi kosztami.

9. Wzór oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży może być złożony w dowolnej formie, w tym z wykorzystaniem wzoru odstąpienia znajdującego się w Załączniku 1 do niniejszego Regulaminu. Wzór formularza odstąpienia od umowy jest zawarty także w załączniku nr 2 do ustawy o prawach konsumenta z 30 maja 2014 r., z którego Konsument może skorzystać w razie potrzeby.

10. Prawo odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w przypadkach wskazanych w art. 38 ustawy o prawach konsumenta z 30 maja 2014 r. :

świadczeń o właściwościach określonych przez Konsumenta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą (np. zamówienie indywidualne).

świadczeń, których przedmiotem są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;

świadczeń, które są wyraźnie dostosowane do indywidualnych potrzeb.

11. Postanowienia pkt. 1-10 powyżej stosuje się wprost do Kupujących o statusie Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.

XI. REKLAMACJE

1. W przypadku stwierdzenia wad zakupionych Publikacji w okresie odpowiedzialności Sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z Umową sprzedaży, Kupujący informuje Sprzedawcę, czy chce skorzystać z przysługujących mu uprawnień z tytułu niezgodności towaru w z umową.

2. Sprzedawca ponosi wobec Kupującego będącego Konsumentem odpowiedzialność za brak zgodności towaru z Umową sprzedaży istniejący w chwili jego dostawy i ujawniony w ciągu 2 lat od tego momentu.

3. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w ciągu 14 dni od dnia jej otrzymania.

4. Reklamacje mogą być złożone w dowolnej formie, np. mailowo na adres e-mail info@muzeumkarykatury.pl

5. Jeżeli Publikacja/rzecz ruchoma/towar jest niezgodna/y z Umową sprzedaży, Konsument może żądać jego naprawy bądź wymiany.6. Możemy dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy,
 lub możemy dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z Umową sprzedaży w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla nas jako Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla nas, możemy odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z Umową sprzedaży. Wówczas Konsument jest uprawniony do złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży.

7. Przy ocenie nadmierności kosztów dla nas jako Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności towaru z Umową sprzedaży, wartość towaru zgodnego z Umową sprzedaży oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z Umową sprzedaży.

8. Dokonujemy naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której zostaliśmy poinformowani przez Konsumenta o braku zgodności z Umową sprzedaży, bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim Konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosimy my jako Sprzedawca.

9. Konsument udostępnia Sprzedawcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Odbieramy od Konsumenta towar na nasz koszt. Jeżeli towar jest niezgodny z Umową sprzedaży, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży, gdy:

1) odmówiliśmy doprowadzenia towaru do zgodności z Umową sprzedaży;

2) nie doprowadziliśmy towaru do zgodności z Umową sprzedaży;

3) brak zgodności towaru z Umową sprzedaży występuje nadal, pomimo że próbowaliśmy doprowadzić towar do zgodności z Umową sprzedaży;

4) brak zgodności towaru z Umową sprzedaży jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy sprzedaży;

5) ze złożonego przez nas jako Sprzedawcę oświadczenia lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzimy towaru do zgodności z Umową sprzedaży w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych
 niedogodności dla Konsumenta.

10. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy sprzedaży, w jakiej wartość towaru niezgodnego z Umową sprzedaży pozostaje do wartości towaru zgodnego z Umową sprzedaży.

11. Przedsiębiorca zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.

12. Konsument nie może odstąpić od Umowy sprzedaży, jeżeli brak zgodności towaru z Umową sprzedaży jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z Umową sprzedaży jest
 istotny.

13. Jeżeli brak zgodności z Umową sprzedaży dotyczy jedynie niektórych towarów dostarczonych zgodnie z Umową sprzedaży, Konsument może odstąpić od Umowy sprzedaży jedynie w odniesieniu do tych towarów, a także w odniesieniu do innych towarów nabytych przez Konsumenta wraz z towarami niezgodnymi z Umową sprzedaży,jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie towary zgodne z Umową sprzedaży.

14. W sytuacji odstąpienia od Umowy sprzedaży Konsument niezwłocznie zwraca towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

15. Postanowienia pkt.1-14 powyżej znajdują zastosowanie wprost do Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.

16. Względem Przedsiębiorców rękojmia jest wyłączona.

XII. REKLAMACJE DOTYCZĄCE FUNKCJONOWANIA SKLEPU ONLINE MUKA

1. Jeśli odnotujesz niesprawne lub brak działania Sklepu online MuKa, prosimy o niezwłoczne poinformowanie nas o tym np. mailem na adres: info@muzeumkarykatury.pl, w celu umożliwienia nam podjęcia w jak najszybszym możliwym terminie adekwatnych działań diagnostycznych i naprawczych.

2. Reklamacje dotyczące funkcjonowania Sklepu online MuKa będą rozpatrywane w terminie możliwie jak najszybszym, maksymalnie do 14 dni kalendarzowych od daty ich otrzymania przez Muzeum Karykatury np. na adres info@muzeumkarykatury.pl. Damy Ci znać o podjętych przez nas działaniach celem zamknięcia zgłoszenia, z wykorzystaniem wskazanej przez Ciebie metody kontaktu, a gdy nie wskażesz nam w jaki sposób mamy Cię powiadomić – w ten sam sposób w jaki została zgłoszona reklamacja.

XIII. PRAWA AUTORSKIE

1. Prawa do logo jak i nazwy Sklepu online MuKa, wszelkich materiałów, w tym elementów tekstowych, graficznych, zdjęć, baz danych Muzeum Karykatury itd., przysługują Muzeum Karykatury i podlegają ochronie prawnej lub są zastrzeżone na rzecz podmiotów, których materiały, na podstawie współpracy z Muzeum Karykatury, są udostępniane w ramach oferowanych Użytkownikom usług.

2. Użytkownik ma prawo do korzystania z treści zawartych w Sklepie online MuKa oraz usług świadczonych w jego ramach wyłącznie na warunkach określonych w Regulaminie.

3. Jakiekolwiek wykorzystywanie logo i/lub nazwy Sklepu online MuKa, a także Muzeum Karykatury poza wyjątkami przewidzianymi w przepisach powszechnie obowiązującego prawa jest zabronione.

XIV. NIEDOZWOLONE KORZYSTANIE ZE SKLEPU ONLINE MUKA

1. Za przypadki niedozwolonego korzystania ze Sklepu online MuKa w tym udostępnionych w jej ramach np. formularzy uznaje się między innymi: o naruszenie autorskich praw majątkowych Muzeum Karykatury lub podmiotów uprawnionych z tych praw; o naruszenie dóbr osobistych innych osób z wykorzystaniem Sklepu online MuKa; o nieuprawnione ingerowanie w jakikolwiek element Sklepu online MuKa, w szczególności zakłócanie funkcjonowania usług, korzystanie ze złośliwego oprogramowania.

2. W sytuacji odnotowania przez Muzeum Karykatury korzystania przez Użytkownika z jakichkolwiek usług świadczonych przez Muzeum Karykatury w ramach Sklepu online MuKa wbrew postanowieniom Regulaminu, Muzeum Karykatury jest uprawnione do zablokowania Użytkownikowi dostępu do danych świadczonych przez MuzeumKarykatury usług na warunkach wskazanych poniżej, w zależności od zaistniałych okoliczności.

3. Muzeum Karykatury jest uprawnione do zablokowania Użytkownikowi dostępu do danych świadczonych przez Muzeum Karykatury usług, po uprzednim wezwaniu Użytkownika do zaprzestania naruszeń z wyznaczeniem co najmniej 7-dniowego terminu na niniejsze, w zależności m.in. od charakteru i powagi danego naruszenia oraz możliwości wystąpienia szkody po stronie Muzeum Karykatury lub jakichkolwiek osób trzecich, w następujących okolicznościach spowodowanych działaniem lub zaniechaniem Użytkownika:

o podania nie swoich, nieprawdziwych lub nieaktualnych danych,

o korzystania ze Sklepu online MuKa w sposób naruszający przepisy prawa lub prawa osób trzecich, zasady współżycia społecznego lub dobre obyczaje,

o rażącego nieprzestrzegania postanowień Regulaminu.

XV. ODPOWIEDZIALNOŚĆ

1. Muzeum Karykatury dokłada należytej staranności, aby korzystanie z usług świadczonych w ramach Sklepu online MuKa było dla Użytkowników bezpieczne, w tym przebiegało bez zakłóceń. W przypadku konieczności przeprowadzenia w szczególności prac serwisowych lub innych niezbędnych usprawnień mogących utrudnić Użytkownikowi dostęp do Sklepu online MuKa, Muzeum Karykatury poinformuje Użytkowników o niniejszym w formie komunikatu wskazując przybliżony czas takich utrudnień.

2. Muzeum Karykatury nie ponosi odpowiedzialności za szkodę powstałą w wyniku działania lub zaniechania Użytkownika, która ma miejsce w wyniku nieprawidłowego korzystania, w tym niezgodnie z przepisami prawa lub Regulaminem, z usług oferowanych przez Muzeum Karykatury w ramach Sklepu online MuKa.

XVI. WPROWADZANIE ZMIAN DO REGULAMINU

1. Muzeum Karykatury jest uprawnione do zmiany postanowień Regulaminu, w celu uwzględnienia zmian przepisów prawnych, wprowadzenia nowych lub zaprzestania świadczenia dotychczasowych usług w ramach Sklepu online MuKa, doprecyzowywania kwestii niejasnych dla Użytkowników.

2. Wskazujemy, że w przypadku usług o charakterze ciągłym (np. Newsletter) Regulamin może zostać zmieniony z ważnej przyczyny, za którą uznaje się: konieczność uwzględnienia zmian przepisów prawa, zmianę w usłudze (np. zakres lub sposób jej świadczenia), wprowadzenie nowej lub zaprzestanie świadczenia danej usługi, konieczność zapewnienia odpowiedniego poziomu ochrony prywatności jak i bezpieczeństwa korzystania z oferowanych Użytkownikom usług, zapobiegania nadużyciom, doprecyzowania kwestii niejasnych dla Użytkowników.

3. Zmiana postanowień Regulaminu nie będzie prowadzić do utraty przez Użytkownika praw nabytych, jeżeli zostały nabyte zgodnie z prawem.

4. Zmiana Regulaminu obowiązuje po upływie 14 dni od dnia opublikowania informacji o planowanej zmianie na stronie głównej www.muzeumkarykatury.pl oraz na stronie głównej Sklepu online MuKa. Muzeum Karykatury będzie informować Użytkowników, których maile pozyskało od nich bezpośrednio w ramach świadczenia na ich rzecz usług, o planowanej zmianie Regulaminu również mailowo na 14 dni przed rozpoczęciem obowiązywania Regulaminu w zmienionej wersji. Użytkownik, który nie akceptuje zmian Regulaminu jest proszony o zawiadomienie nas o niniejszym drogą mailową na adres: info@muzeumkarykatury.pl ze wskazaniem, czy wypowiada łączącą nas umowę w ciągu 14 dni od dnia powiadomienia o zmianie. Jeśli tak - wobec złożonego oświadczenia – Użytkownik powinien zaprzestać dalszego korzystania z usług w ramach Sklepu online MuKa, na których zmienione warunki się nie zgodził.

5. Nie będzie potrzeby wprowadzania zmian do Regulaminu w przypadku m.in. zmiany formy i/lub charakteru prowadzenia Sklepu online MuKa, w szczególności zmiana oprawygraficznej Sklepu
 online MuKa, dodanie nowych funkcjonalności itp., o ile zmiany te nie będą sprzeczne z postanowieniami Regulaminu, w tym nie będą prowadzić do utraty praw nabytych przez Użytkowników.

XVII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. Wszelkie spory powstałe w związku z korzystaniem z usług w ramach Sklepu online MuKa lub ze stosowaniem Regulaminu, w przypadku gdy strony są Przedsiębiorcami, rozstrzygane będą w pierwszej kolejności polubownie, w drodze stosownych negocjacji. W przypadku niedojścia przez strony do porozumienia, spór będzie rozstrzygany przez polski sąd powszechny właściwy dla siedziby Muzeum Karykatury.

2. Użytkownik będący Konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, co może nastąpić m.in. poprzez:

a) skierowanie wniosku do właściwego Wojewódzkiego Inspektoratu Handlowego o przeprowadzenie mediacji, lub zwrócenie się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej. Więcej informacji na temat tejże procedury znajduje się na stronie www Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, dostępnej pod adresem https:// www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php;

b) uzyskanie bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika Konsumentów lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona praw konsumentów;

c) wykorzystanie internetowej platformy ODR służącej internetowemu rozstrzyganiu sporów i dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

3. Postanowienia Regulaminu nie naruszają praw Konsumenta ani Przedsiębiorcy na prawach konsumenta wynikających z obowiązujących przepisów prawa, które stosuje się w pierwszej kolejności, przed postanowieniami Regulaminu.

4. Regulamin podlega przepisom prawa obowiązującym na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej w szczególności przepisom Kodeksu cywilnego, ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

 

Załącznik 1 : Przykładowy wzór odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej na odległość dla

Kupujących - Konsumentów i Przedsiębiorców na prawach konsumenta.

 

Załącznik 1 - PRZYKŁADOWY WZÓR ODSTĄPIENIA OD UMOWY SPRZEDAŻY ZAWARTEJ

NA ODLEGŁOŚĆ

Muzeum Karykatury im. Eryka Lipińskiego

ul. Kozia 11

00-070 WarszawaOŚWIADCZENIE O ODSTĄPIENIU

OD UMOWY SPRZEDAŻY ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ

............................................................................

(Imię i nazwisko Kupującego – Konsumenta/Przedsiębiorcy na prawach konsumenta)

...............................................

(Adres Kupującego – Konsumenta/Przedsiębiorcy na prawach konsumenta)

Tel._________________/ e-mail:________________

***

Odstępuję od zawartej Umowy sprzedaży na odległość. Szczegóły zamówienia – poniżej.

INFORMACJE O ZAMÓWIENIU

Nazwa towaru: __________________________________________

Data zamówienia: ________________________________________

Wartość zamówienia (z kosztami dostawy itp.): ____________________

Sposób płatności: ________________________________________

Data otrzymania zamówienia: ________________________________

....................................... ……...............................................................

(data) (Podpis Kupującego)